Få igång Yawatha igen

Imorgon blir det äntligen en dag på ängstugan igen med Yawatha. Måste prata med Maria hur jag ska göra eftersom han har galet mycket vinterpäls redan och svettas lätt, vill ju varken att han ska bli förkyld eller får skav. Och den spontana tanken är: klipp honom, men det går inte för han ska gå ute hela vintern så han behöver pälsen. I alla fall ska jag imorgon longera tänkte jag, eftersom han inte gått på 2veckor nu. Sedan på söndag blir det longering och sitta lite på honom och på måndag hoppas jag att tentan går snabbt så jag kan rida. Funderar nu på att rida barbacka för att minska skav risken.

Hoppas i alla fall vilan var bra för honom. nu ska vi fokusera på att hitta formen och han inte ska gå och hänga i handen. Så det blir fortsatt rindning med medicam.



Linda skrev också att bilden på granen är från 2008. Kan mycket väl stämma =P Men oavsett så ser våra julgranar ut mer eller mindre så varje år. Inget färgkodat trams här inte!

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha... Du maste komma hit till USA nagot ar under julen. Har hangs det pa allt mojligt pa julgranen. Det ar knappt sa att man ser den nar det ar fardigt dekorerat och den ar vanligtvis 3.5 meter hog.

2011-11-18 @ 22:16:48
URL: http://lindisen89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0