Första advent

Firades på Ängstugan. Vi fick in Yawatha och Campino från hagen efter lite om och men. Red Yawatha först på ridbanan men regnet gjorde att vi sedan gick till ridhuset. Nu går det bra att rida skritten med en hand på honom, men i trav och galopp behöver jag fortfarande båda för att kunna få igenom hjälperna ordentligt. Tråkigt att det inte gått att rida på ridbanan på länge nu pga regn och lektioner för kan inte jobba galoppen i ridhuset utan blir mest att öva fattningar och sedan bryta av innan han gör det eftersom det är lite litet. Sedan hade vi gott adventsfika, myspys.
Borstade sedan Campino, vilket gick bättre än i måndags. Inte alls så stissig häst. Gulle är han, fast jag är nästan den enda som tycker det =P Aja, det tog lite tid eftersom man inte direkt kan stressa med honom. Skulle rida Hebe också, men hann inte det så Clara fick rida istället under min uppsikt. Hon skötte sig superbra, och imorgon ska jag ut till 15 redan så jag hinner rida henne på banan.


Här är söta Campino!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0