gårdagen hästkväll

Efter att ha avreagerat mig här så tänkte jag istället skriva om gårdagens kväll på ängstugan. För att få kvällen att vara lite mer åt det positiva hållet här i bloggen.
Jag och Johanna tuffade ut till ängstugan kl 17. Tog in Ulysse och Yawatha och släppte de 1 & 1 i ridhuset. Yawatha är en riktigt liten älskling som söker kontakt och är hur lugn och cool som helst. Vår bugträning går dessutom framåt, även om han inte är så smidig på att ta morotsbitar mellan frambenen som resulterade i ett litet rispat finger för min del. Men ingen fara på taket. Gjorde även lite andra roliga saker och det gick över förväntan. Söta fina lilla häst. Johanna fick kämpa på med Ulysse för att han skulle ta kontakt men hon var envis som rackarns och tillslut fattade den lilla hästens lilla hjärna meddelandet.

Red sedan barbacka på bästa Zambrano och det gick helt galet bra alltså! Lycka lycka lycka!



glädje

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0