Ingen rast idag på ängstugan

Idag var det fullt ös ute på Ängstugan. Vi tog in Yawatha, Ulysse och Thoebe så de skulle hinna torka innan vi jobbade med dem eftersom det hade regnat inatt. Sen tog vi även in Hebe, Luc och Zingara som är tre ston som ska jobbas med. Borstade av Zingara, som är en mycket bestämt dam på 3 år. Lite kinkig med bakbenen efter att ha fastnat i en tråd som yngre. Men det ska nog bli bättre. Dessutom har hon lika dåligt tålamod som ja typ en liten 2 årig unge. Hon ska longeras för med gjord, sen med sadel och sedan ridas in i vinter. Så det är lite av mitt nästa projekt. Gav med varm hand Hebe som är 6 till johanna så hon får en häst som går att rida lite mer på än Ulysse. Jag har ju Yawatha.

Hjälpte sen Jenny med Milagro lite i ridhuset, sen longerade jag Thoebe innan Johanna red. Longerade Yawatha men det var så trist så red lite barbacka. Han var rätt stel, men gick ok. Dock går han bättre på medicam än bara kapson. Galopperade inte för det var rätt trångt i ridhuset. Imorgon blir det "seriöst" ridning med sadel. Tillslut så red jag Hebe idag eftersom Johanna än har sin lunginflammation så hon fick bara det lugnare jobbet idag. Trevlig och mycket känslig tjej det där.


Imorgon hoppas ja gatt jag ska hinna rida Yawatha och longera Zingara för första gången. Ja vi får väl se, har hört ett och annat om den där damen.

Är nu astrött och väntar på att klockan blir så mycket att det är okej att gå och lägga sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0