måndag på ängstugan

Skönt att vara i stallet efter att ha skrivit hemtenta helt klart. Jag red i alla fall Yawatha lite i ridhuset. Han börjar säga ifrån lite nu och orka det med. Så han slog lite bakut vid ena galoppfattningen, antagligen för att det var lite extra jobbigt idag att vara i ridhuset, och att han gick igår. Nu blir det vila i alla fall resten av veckan för hans del (om jag inte lyckas plugga undan massor! men det tror jag inte). Tog även in Campino och borstade honom. En mycket lättskrämd herre. Nej men han är vad ska man säga, skeptisk till det mesta. Men när han väl insåg att borstar är mysiga så slappnade han av. Men man får komma ihåg att inte göra plötsliga rörelser och inte klappa på honom, bara stryka, annars blir han rädd.
Red sen Itano på lektion. Vi hade Guappa med idag som är sto, men Itano skötte sig. Fick se till att hålla avståndet till henne å så men inga problem. Gick verkligen superduperbra idag, utom en galopp men man ska inte vara så kinkig. Nästa måndag blir det antingen Yawatha på lektion, eller Itano.

Nu ska jag sova. Kursstart imorgon (min hjärna som tagit jullov typ... )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0