Zazoa och hopsläpp av hingstarna

Idag har jag och Johanna vart närmare 6h på Ängstugan. Vi mockade och tog in Ulysse och Yawatha. Hann med en fika innan ridningen av dem också. Ulysse fick bli stor pojke idag och ha Zambranos sadel med svanskappa och allt. Han skötte sig toppen och det gick riktigt bra för han och Johanna idag. Yawatha gör framsteg också, släpper lättare i sidorna och orkar hålla ihop galoppen också. Riktigt bra framdelsvändningar börjar det bli också. Så vi är nöjda med de små idag.

Sedan fick jag och Johanna prova att rida Zazoa eller Zazza. En riktigt fin och känslig hingst. För ett år sedan hade det inte gått men det gick även om jag inser hur mycket jag har kvar att lära och hur mycket man kan lära sig av en sån välriden häst. Maria hjälpte oss hela riden. Men gud vad roligt det var. Förhoppningsvis blir det fler gånger.

Idag släppte vi även ihop de tre knattarna (Ulysse, Thoebe och Yawatha) med två andra hingstar: Quieto och Campino. Vi fotade lite då. Riktigt mys att höra när de gick runt bland alla löv som prasslade.


Jag och Zazza

Quieto och Yawatha

Johanna och Zazza

Campino

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0