dumma dumma regn

Idag var det skola igen då. Rätt segt, känner mig rätt skoltrött just nu men det beror antagligen till stor del på att hösten nu infunnit sig och ingen träning förra veckan. Idag vart det ingen ridning pga regnet. Banan var på tok för lerig. Hade Yawatha lös i ridhuset (som är för litet att rida 5 i). Det gick bra tillslut när han testat vem som bestämde genom att försöka gå över mig när han inte orkade backa längre och en kick i min riktning när jag drev framåt efter det. Sedan fick han jobba och då gav han sig. Sedan var han som ett lamm att leda ner till boxen, i boxen och att ta ut till hagen =) Yes, seger till mig och ett stort steg i rätt riktning.

Katterna går bra ihop. De vågar sig närmare varandra nu men Salsa har lite svårt att komma till ro med både mig, Cajjo och Rikard i lägenheten och Snacks. Därför får Salsa sova inne i Cajjos rum på nätterna för lite lugn och ro, vilket hon tar vara på. Jag tror och hoppas att hon kommer bli lugnare så småningom med människor och rörelser. Men hon har bara vart här sen i fredags kväll så, 3 dygn liksom och allt går över förväntan

Imorgon då jäklar blir det ett pass på gymmet! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0