ny kurs, ny häst

Idag var det kursstart igen. Inte min favoritlärare direkt, men bara 4 veckor. Det kan man överleva. Tror dock det kommer bli galet intensivt.

Men för att uppdatera om de 4-benta. Yawatha fick vila helt idag och istället fokuserade jag på Thoebe för att hjälpa Rebecka som har supermycket i skolan. Longerade honom och det gick bra i alla fall. Tror nog lilla Yawatha kände sig lite bortglömd för han försökte få min uppmärksamhet på massa sätt. Red sedan Junco idag, vilket jag aldrig gjort i barock utan bara hoppat. Det gick bra, han har mycket egen motor som man får rätt mycket gratis av jämfört med framför allt Zambrano. Dessutom var det väldigt kul att få galoppera och göra övningar på en häst som faktiskt håller galoppen utan att man måste driva som en idiot. En polett om hur det ska kännas när man fattar och vänder i galopp trillade ner. kändes som det var dags nu efter typ 1 år.

Bra dag helt enkelt, just det, hann med ett pass på gymmet idag också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0