Siktade mot stjärnorna

men det blev platt fall. Ja för att tala klarspråk så tog Ulysse idag min avramlingsoskuld på ängstugan. Har ju inte trillat av någon häst där förrän idag.
Men för att börja från igår typ. Jag och Johanna gick till ett dött [hg] och drack ett glas vin. Vi skulle gå hem sen men så fick vi sällskap av olika folk och sen vart det sista beställningen och klockan var halv tre. Ja, trevligt hade vi det och två glas vin vart det under kvällen.

Men idag då. Red Yawatha och det gick mycket bättre än igår. Vi har sagt att han ska gå med på någon lektion så fort han fått upp kondisen lite och jag kan kontrollera galoppen lite bättre. Johanna kämpade på med en trött Ulysse med Marias hjälp tills Johanna vart tröttare än Ulysse som inte ville hålla galoppen. Så jag som vilat lite efter Yawatha satt upp och hittade väl Ulysse känsliga punkt eftersom jag kunde ta hjälp av ridrepen. Efter att galopperat i båda varven med mig och inte få sakta ner i skritten så lackade han ur totalt och jag flög som en liten vante och hamnade på marken i den inte allt för rena paddocken. Det gick bra, satt upp å travade några varv efter. Fick han i alla fall att galoppera innan han lackade ur ordentligt i båda varven. Ryggen är lite öm så imorgon blir det nog barbacka på Zambrano för att skona ryggen lite.


Den lilla marodören. Som är liten och rädd för det mesta men också en riktigt tjurskalle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0