Kettlebells och de 3 fina djuren

Nu blir det ett sammanfattnings inlägg om eftermiddagen för snart ska jag krypa till kojs inför ytterligare en tidig morgon på Vreta. Sista tidiga! Yeeay! Aja:

Kettlebells passet var utan tvekan det jobbigaste passet jag genomfört i hela mitt liv. Jag har aldrig tränat till spykänsla förut, men idag kom det. Och trots allt blod?, svett! och tårar? så lovar jag att det blir fler pass. För det här var, det låter stört, fantastiskt. Det tränar det jag behöver träna mest: Bålstabilitet, samtidigt som hela kroppen får sig en omgång. Riktigt kul var det och jag hoppas att jag snart kan boka in ett nytt pass. Kristian är grym att träna för och att han är noga med tekniken känns skönt. Sen var det härlig stämning där folk antingen fokuserade på sig själva, eller peppade varandra.

De tre som hingastarna då? Jo, Yawatha passade idag på att visa att han verkligen är hingst genom att vilja ta en omgång med Zambrano som stod i boxen bredvid. Fick efter mycket om och men tillbaka hans uppmärksamhet på mig utan någon skada på mig eller han. Sen i paddocken var han lugn som en filbunke och lyssnade rätt bra. Har inte velat trycka fram han för mycket än utan bara se att alla knappar fungerar. Men på söndag är planen att han ska få jobba lite mer och jag räknar med lite krumbukter som svar, för det har det blivit hittills. De andra har även gjort riktigt bra ifrån sig. Rebecka och Tobbe (som vart bättre än Tedde) har gjort stora framsteg och Johanna fick hjälp av Alain med Ulysse som blev riktigt bra. Tro nu inte att jag glömt Zambrano, han fick ett äpple han med!

På söndag ska kameran med!

Lillskrutten har ett hjärta på rumpan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0