tungt och ont

så mår mitt huvud för tillfället. Konstant tryck i det och jag har redan sovit 1,5h efter skolan. Nej denna förkylningen tar på krafterna och jag måste ändå göra en presentation och kolla vår projekt plan. Det är sånna här dagar man vill bo hemma hos sina föräldrar. Jag vill få vara ynklig, be om mat och te och inte behöva ta hand om mig själv!

Dessutom spöregnade det efter skolan så jag var kall och dyngsur när jag kom hem och cyklade superfort. Typiskt dåligt.
Föreläsningen med Mats som jag släpade mig till var i alla fall bra så det kändes skönt! Också kul var att igår presenterade han testerna de har gjort i djurparker på att flytta runt vargvalpar för att man så småningom ska kunna flytta ut djurparksvalpar för att stärka den svenska stammen. De kom fram till att detta går utmärkt, valparna överlever och accepteras av honan om det inte är i alla fall mer än 8 dagar yngre än valparna i kullen de ska flyttas till. Så imorse har tydligen media sagt att det inte alls går att flytta ut vargvalpar födda på zoo, då ett försök misslyckats med att flytta ut 5-6 månader gamla valpar i revir. Reaktionen i vår klass: Vi skrattade, för detta var det självklart, de kommer aldrig bli accepterade i en flock (något som krävs för att de ska överleva), idioter!
Mats var klart irriterad över att journalister är så outbildade i biologi och sa att hade reportrar inom ekonomi var lika hade de fått sparken direkt. Under föreläsningen ringde hans telefon en del och sa skämtsamt: ja nu är det väl media som ringer, och klicka bort. Han kommer antagligen prata med dem sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0