4 veckor in i hundra grymma dagar

Som sagt idag har HGD pågått i 4 veckor så jag har mätt och vägt mig idag. Dock så kommer jag ine dela med mig här, men jag kan säga att det går åt rätt håll. En hel del har hänt och samtidigt känner jag att jag mår bättre än någonsin. Jag är pigg och känner mig starkare i alla övningar. Träningen går framåt och min kropp är mycket gladare. Framför allt magen.

Idag körde jag kettlebells. Bara erfarna kettlare så det vart utmaningen idag. 4 olika övningar: snatch, knäböj, clean och press i stegen 40st, 30st, 20st och 10 st. Alltså först 20 snatch/arm, 40 knäböj, 20 clean/arm, 20 press. Och sen neråt. Tid: 20 min. Har gjort denna en gång innan och kom inte halvvägs, det var kanske 3v sen. Så idag ville jag igenom så tänkte köra med 8kg kettle istället för 12. Annars så när vi ine kör långa intervaller har jag 16 kg. Men en menande blick av Kristian fick mig att byta till 12an. Och vet ni? Jag klarade det! 19.50 så 10s till godo. Full fokus, en massa envishet och tillåta lite vila. Hela grejen är också att man aldrig får ställa ner kettlen så vila får man göra med en arm i taget eller med kettle i knät. Aja, idag märkte jag hur mkt starkare och uthålligare jag blivit. Men jag var bra mör efter. Hade inte ens ork att slänga med kommentarer.

Nu är det plugg här och mina underarmar är inte superglada av knapprandet på tangentbordet. Ikväll blir det att ladda energikällorna med pasta (2 gången under HGD för att ha energi imorgon igen). Carbonara blir det!

Kom ihåg:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0