Äntligen lite sol!

Idag behagade solen äntligen att visa sig. Underbart. Åkte till stallet som vanligt den här veckan. Yawatha var kvar inne och redan på morgonen märkte jag att han kändes rastlös. Tänkte att jag rider han först, direkt efter mockningen så får han gå ut sen. Tricktränade också lite och han var så duktig.
Ridningen sen gick inte alls bra. Han tjafsade i munnen, vilket han inte brukar och inte gör på det bettet annars så jag visste att det var något annat. Krävde inget direkt av honom mer än några varv i alla gångarter. För jag vill inte slita i munnen på honom, han är mjuk annars så när han biter fast och lägger på nacken då är det för att han inte vill jobba. Så han slipper då, och det kan jag jämföra med i måndags, när han ville jobba och var hur mjuk o fin som helst. Tog ut han direkt efter och vi passerade alla andra hingstar utan ett knyst upp till hagen, full fokus på att bara komma ut var det. Så imorgon får han vila och vara ute så tar vi tag i det igen på lördag. Går nog bara upp och är med han i hagen imorgon.
Campino har longerats idag och är nöjd med att få jobba. Har hållt igen det då han fäller galet och har tappat vikt av det så vill inte att han ska jobba massa då. Har dessutom målat lite paddock idag, blir så fint!
Drog sedan till Campushallen för ett benpass med Jenny. Riktigt nice.
Nu är vi hemkomna från Elina och lite födelsedagsfika
Grattis Elina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0