Duktiga hästar i skumt väder

Ulysse och Qieto hade gått in till stona igår sent på kvällen. Så nu är alla småhingstarna fövisade till trähagar till stona får flytta till en annan hage när betet börjar komma upp. Antagligen kommer de delas 2 o 2 i olika hagar och 2 av dem får stå inne om nätterna. Det blir bra oavsett. Men jag och Johanna lekte fixar Frasse imorse och lagade stohagen så dem kunde gå ut igen, hingsthagen var däremot mer död än levande, stolparna var nere o hela baletten.

Vädret har vart hur skumt som helst idag, sol, snö och hagel. Men det har inte stoppat oss. Red Hebe först, vilket gick bra. Hann inte rida så länge pga lektion efter så fick inte riktigt igenom högersidan. Galoppen är hennes bästa gångart och där var hon super idag.
Yawatha red jag barbacka med kandaret och när han kom på att var han skulle göra av all energi vart han hur fin som helst. Riktig superhäst. Det kryper närmare för att han ska ut på annons och han förtjänar ett ham med någon som vill jobba med honom både från marken och från ryggen och myser. Som är bestämd och tar hans små fnatt med ett leende och förstår att han är hingst. Bästa.

Campino surade ihop när snön föll så jag fick ta in honom. Longerade en kort sväng med sadeln, men han ville inte alls. Det var för kallt och blött enligt honom och han ville stå inne o mumsa hö istället. Så jag gav mig rätt fort. Tycker det är viktigt att vara uppmärksam på varför hästen inte vill och inte bara tro att den är dum.

Imorgon bär det av till Kolmården för en vecka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0