Glädjen när hästarna är fina

Startade efter allt morgonfix med att rida Hebe. Hon jobbade på bra och fick prova att gå över bommar för första gången. De gick bra efter att Maria hade gått med den första gången. Efter galoppen kunde jag även jobba igen högersidan bra och hon börjar släppa. Fina tjejen!
Yawatha fick även han jobba på bommar idag, inför att hoppa lite imorgon. Han var superfin i sidorna och övade mycket fram och tillbaka i framridningen. Skuttade även ett sockerbitshinder och det är otroligt hur hinderklok han är. Han taxerar av själv och hittar avstånden om man bara hjälper honom att hålla en bra galopp. Roligt tycker han att det är också! Varje dag när han är sån här så inser jag hur mycket han förtjänar någon som kan glädjas åt honom och underhålla honom och jobba med honom. Han var mycket lugnare överlag mentalt idag efter att han jobbat igår.
Vädret var inte det bästa idag eftersom det småregnade så jag jobbade med Campino i boxen. Tog in en pall att stå på så att han ska lära sig att jag kan vara högre än honom och över utan att han blir orolig och fortfarande är trygg. Han skötte sig så utmärkt att jag provade att hänga lite över honom samtidigt som jag stog på pallen för att avlasta lite. Det gick hur bra som helst, bara jag kliar och pratar med honom. Det jobbigaste var när jag skulle upp igen, men han spände sig bara lite och gjorde inget större. Duktiga lilla häst. Det finns verkligen hopp!
fina fina ponny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0