Sista dagens ledighet

Idag har det vart fullt ös medvetslös. Stallet under dagen, Maria och jag red Yawatha och han kändes superfin. Fick hjälp att komma på hur jag ska gå vidare och vad jag ska jobba med. Så nu är jag taggad för det.
Red sedan Junco för att själv träna på galoppombyten. För faktiskt, jag är så galet dålig på det, vet inte vad jag pysslar med och det blir bara pannkaka. Gick inget vidare. Jag spänner låren, samlar inte tillräckligt och lägger vikten fel. Såklart det inte går då. Det gick när jag inte tänkte på vad jag gjorde. Men det kan ju bara bli bättre.
Ulysse och Yawatha var ute på äventyr också. Ulysse slängde sig mot Yawatha när jag skulle ta ut och jag tappade han så då var båda lösa. Tack o lov lyckades jag fånga Ulysse relativt snabbt och Yawatha kunde stängas in i en annan hage. Så ingen skada skedd. Stona var snabba med att ta sig längst bort i deras hage i alla fall.
Longerade Campino ockå. Idag så fick jag hjälp att ta igenom vänstervarvet där han inte vill jobba. Tillslut sa hans hjärna ifrån och då flyr han, som i sätter av i galopp, envis som jag är försöker jag hålla kvar men det resulterar i att jag faceplantar paddocksanden och peelar vänster underarm fint. Aja, han kommer sedan på att han nog är rätt rädd och vill istället bli hämtad. Sedan gick det bra till vänster. Hoppas det lossnar lättare nästa gång.
Avslutade allt på gymmet med Jenny. Bra pass och jag har nu gjort mina första egna riktiga dips. Utan hjälp. Så jäkla stolt är jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0