Stalldag 1, framsteg med Hebe

Idag har det vart stallet för hela slanten. Fick se den lilla kalven som verkligen var hur söt som helst. Har även fotat, men dem kommer en annan dag, måste ladda över från kameran.
Yawatha ville verkligen komma in idag och kom och mötte vid grinden. På vägen in så gnäggade Gittan efter honom så det blir ev till att prova att betäcka imorgon igen. Red sedan på kimblewickbett för att se hur han gick på det för att öka chanserna för att han säljs. Att han går att rida på annat än stång med kapson och kandar. Det gick bra för att vara första gången, men han var lite ofokuserad i början och är svårare att rida ihop på det. Måste driva massa mer. Projektet för veckan är att hoppa honom, så imorgon eller på tisdag ska jag trava och galoppera över lite bommar. Vi har även mätt honom idag. 142 cm, perfekt D-ponny.
Red Hebe sen. Hon var lite tjurig först över att behöva jobba. Men sedan i vänster varv på volten så släppte hon igenom ryggen på riktig för första gången, och jäklar i min låda, jag trodde knappt det själv att det var samma häst jag satt på. Ojoj, nu vet jag hur det ska kännas och jag är så taggad att få fortsätta rida henne nu!. Höger varv är svårare för hon vill inte stoppa in högerbak och ta in vänster bog.
Campino har jag bara borstat och han var rätt tjurig över det kan jag lungt säga. Imorgon får jag ägna honom lite mer tid. Om vädret är bra blir det longering. Han vill ju inte jobba om det är regn eller snö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0