Stalldag

Stalldag idag igen. Red Hebe som var väldigt pigg så valde därför att longera först så hon fick springa av sig det värsta. Sedan när jag satt upp så gick det hur bra som helst. Hon var mycket coolare och gick att jobba. Till och med i högervarv i traven släppte hon idag och det var första gången. Lycka! Hon har så galet mycket kapacitet den där hästen. Gav mig efter traven istället för att galoppera och istället avsluta när det var som bäst.

Annars har det försökts märka kalvar idag. Så jag agerade åskådare och skulle aldrig ge mig in i det där. När vi skulle åka så hade Sixsten, den ena shettisen smitit. Så småningom återfann vi honom i valackhagen och det var tur att vi rädda honom för dem var inte med på noterna att ha in han i flocken. Men dem är bra valackarna för så fort man får kontakt med dem så ger dem sig.

Avslutade dagen på gymmet med Jenny. Imorgon är det hemtenta och jag hoppas verkligen att den bara tar 2-3 h som det sagts, även om vi har 12h på oss.


såhär bra har min kära kombo, cajjo det just nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0