Dessa pengar

Det är samma visa varje år. Augusti månad är ett helvete ekonomiskt, speciellt i år eftersom jag inte jobbat direkt i sommar och därför få leva av mina sparpengar nu. Det som är mest irriterande att jag inte kan omregistrera mig på exjobbet förrän den 27 augusti när terminen startar och kommer inte få pengar förrän i september. Men då trillar det ju in en hel del så då får väl en duktig del av de pengarna gå tillbaka till sparkontot.
 
Är ju ändå så att man vill leva nu och inte äta skit. Nu med träningen lägger jag rätt mycket pengar på mat och även protein, och det är ett val jag själv gör för att jag ska må bra. Men det är surt att sätta över pengar till sitt vanliga konto från sparkontot för att kunna veckohandla. Blää. Ska bli bättre nästa vecka med att storhandla i alla fall varannan vecka och då också åka till Lidl för att handla kvarg. Har ju det till allt liksom, såser, frukost, mellis, i smoothies. Ja som alla andra använder crème fraishe.
 
Så kan det vara, men jag är lite bitter allt. Höstens bästa: behöver inte köpa några kursböcker =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0