Fredag

Godmorgon denna mulna fredag.
 
Idag gör min kropp ont, eller alla muskler utom dem jag ska träna ikväll så det är ju bra det =) Har försökt planera mina två närmaste veckor vilket inte är helt lätt när jag inte vet hur testerna kommer gå, och sedan få ihop det med träning, hästar och STSjobb. Har tre helger nu på raken där stallet blir lidande tyvärr, det känns inte alls kul. Så får ju åka ut i veckorna så gott som jag hinner och då för att hinna träningen så får jag väl vackert börja gymma på mornarna istället ett par veckor framåt. Ställa klockan på 06 känns alltid sådär men va fasen det går alltid och det handlar ju max om 3 veckor och då bara några dagar varje vecka.
 
 

Vidare kan jag skriva lite om vad Sea Shepherd gör just nu. De befinner sig utanför Australiens västkust (bland annat) för att försöka motverka att det byggs en gasstation i de vatten där knölvalar migrerar, förökar sig och föder kalvar. Det säger ju sig själv i mina öron, men företag har sina sätt. Vilket är skamligt. Jag blir så jäkla upprörd. Det är en art vi redan nästan utrotat, men som räddades tack vare allmänheten på 80-talet då knölvalhanens sång upptäcktes. Tycker inte vi ska behöva gå dit igen.Läs mer i länken här under:
 
http://www.theglobalmail.org/feature/woodside-whales-do-not-breed-in-these-waters-memo-to-calving-whales-you-are-not-here/339/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0