Frihetsdressyr och 3 ridna hästar

Idag har jag verkligen haft en heldag i stallet. Alain har hållt kurs i frihetsdressyr och jag har mellan varven hunnit rida 3 hästar.
Yawatha gick helt okej. Lyckades få till vänster galoppen vilket var målet och till och från visade han riktigt fin trav. Imorgon kommer han få vila och jobbas från marken.
 
Med Yawatha idag, trött häst mot slutet och även jag för då tappar jag sitsen direkt
Souleu red jag därefter. Jobbade på att han skulle ta hjälperna snabbare och lättare. Det släppte mot slutet.
Sista hästen jag red var Junco. Och rackarns vad jag har saknat det. Fick till två riktigt bra galoppiruetter och traven vart hur bra som helst på slutet. Dessutom var Maria på mig om sitsen hela tiden och det behövs verkligen. Det kommer ta tid att ändra och rätt min sits men det blir så mycket bättre då.
 
Frihetsdressyr - Alain med Souleu
Frihetsdressyr - Alain med Junco
 
Campino då, jo han har longerats och mysts med. Sedan har jag fortsatt med att hänga på honom i boxen. Dock avslutade vi dagen i hagen där jag varvade ner medan han betade
Finaste Campino

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0