Mål med träningen och lite formbilder

Nu när träningen är igång så har jag satt upp lite nya mål som jag förhoppningsvis ska ha klarat innan jul eller i alla fall vara mycket närmare. Målen är styrkemål i första hand då jag känner att jag inte riktigt vet varken hur mått eller vikt kommer vara när jag är nöjd med min kropp.
 
Så höstens första mål är:
4 rep 80 kg i knäböj, idag: 5 rep på 50 kg
6 rep på 150 i liggande benpress med släde, innan sommaren 8 rep på 100
100 kg i marklyft, drog innan sommaren en 2a på 70kg
15 dips i 1 set, nu: 6 st. Innan sommaren: 10st
kroppsvikt dvs 60kg i bänkpress, idag: 4 rep på 37,5
Sen, den eviga: 1 chins.
 
Som ni ser varierar det mellan målen och antal rep. Benen har jag inget intresse att maxa på kring 1rep utan jag vill göra allt kontrollerat, framför allt böjen. Däremot marklyft och bänkpress, där är målet att bara få upp skiten. Allt beror på vilken muskelgrupp som gäller och att det för mig tar tid att öka i styrka i bröstmusklerna och ryggen.
 
Formen idag. Har som ni kan se lagt på ett fettlager runt magen och jag vill såklart få fram magrutor en dag. Men är det något jag är nöjd med så är det armar och axlar.  Fast biceps måste komma igen lite till.
 

Bjuder också på två inspirationskällor till mig:
Cecilia Benjaminsson- även gladiatorn Amazon som enligt mig har en helt grymt snygg kropp.
sen såklart, en kille som bidrar med mycket inspiration och motivation till träningen: Mikael Hollsten som ni hittar på aldrigvila.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0