Summering Hundra Grymma Dagar

Nu tänkte jag summera mina HGD. Jag hittade det av en ren slump och tänkte att det kunde ju vara som en bra spark i rätt riktning. Att det skulle vara kul att se vad det går att göra med min kropp. Egentligen hade jag ingen aning om vad jag ville uppnår men jag vill bli tajtare och mer definierad. Dessutom hade jag som mål att klara chins, dips och pull-ups.
 
Jag tog fram ett träningsschema och började planera min träning samt att jag la om kosten en del och kapade nästan alla snabba kolhydrater. Snabbt kom resultaten i kroppen och jag började och öka i vikt i flera övningar i gymmet.
 
Resultaten då i några av mina övingar:
dips: från inga till 10, totalt över 3 set fick jag ihop 21 st
Bänkpress: ökade 10 kg, från 30 till 6 rep på 40
Benpress liggande med släde: ökade 50 kg, från 50 till en 8 rep på 100
Marklyft började jag med en bit in och tog första gången 45 kg och drog mot slutet en 2a på 70 kg.
Samtidigt hann jag inse att framför allt triceps, och även mage och bröst är muskler som jag är relativt stark i. Triceps har jag riktigt lätt för att stärka och forma
Jag fick även hantera smällen att det inte blev några rena chins eller pull-ups. Ryggen är en svag muskel för mig som jag måste kämpa massa med och även biceps. Och att få den insikten, det är ju bra.
 
Bilder från vänster start i slutet av mars och sedan under resans gång till sista bilderna till höger. Själv kan jag säga att jag är nöjd, jag blev tajtare så det sjöng om det och man ser på min arm på slutet att jag fått en hel del muskler och även magen har mer muskler.
Måtten då:
Vikt: från 61 kg till 58,6
Lår: 53 - 47 cm
Rumpa: 93 - 91
Buk (där magen är som störst): 82 - 72
Midja (smalast): 74 - 65,5
Bröst: 89 - 82
 
Jag avslutade min resa i mitten av juni när jag började jobba och helt behövde fokusera på det och resultaten är därifrån. HGD slutade sedan 30 juni och då hade jag gått upp igen. Varför jag lägger upp resultaten från mitten av juni är för att jag vill visa vad jag och man kan lyckas åstadkomma med sin kropp med träning och bra mat.
Under sommaren har inte resultaten hållts alls. Men vart jag står idag det kan vi ta en annan dag och framför allt vad jag har för mål, för sådana finns det.

HGD har vart helt bäst, jag har haft diskussioner med likasinnade och för första gången lagt seriös tid på träning och kost. Nu är jag fast. Jag älskar det och jag älskar att jag lärt känna nya människor. Fantastiska människor med massa värme i sina hjärtan, som peppar och stödjer. Körs HGD igen i vår då rekommenderar jag er som är sugna att vara med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0