Ta ett djupt andetag och rensa ur

Idag har vart en såndär morgon när jag känt att jag har lätt att bli upprörd och lite stressad av saker som egentligen inte alls är värda att lägga energi på. Det här är något som jag har behövt jobba massor på och fortfarande jobbar med, att lära mig att hålla mig ifrån saker som tar onödig energi.
Jag kom på mig för bara någon minut sen att börja bli riktigt upprörd men så kom jag på mig själv, tog ett djupt andetag och tänkte: Är det värt det? För det är frågan: "Är det värt det?"
Att bli irriterad över saker som jag inte kan styra är bara onödigt, och de människorna som mer än ofta triggar fram detta har jag börjat välja att sålla ur min krets. För det är inte värt det, att ha personer runt sig som tar mer energi än vad de ger tillbaka. Så är det bara.
Likaså att stressa kring att jag vill kunna dela mig och göra allt, men det kan jag ju inte. Utan det löser sig.
 
Framför allt vet jag att jag har människor runt mig som finns där i vått och torrt, alltid. Imorgon ska jag få spendera hela dagen med de personer jag hade närmast under ett helt år. Och NI ÄR FANTASTISKA, varenda en av er.
 
Fina ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0