Vilja!

Kroppen kändes ju fräsch imorse, ingen ny träningsvärk och jag var pigg så jag rev av ett pass på lunchen idag. Bröst och triceps. Redan i den första övningen kände jag att musklerna var rätt sega. Inte alls något riktigt tryck som jag vill ha när vikterna bara flyger upp. Så, dagens pass genomfördes på planerade vikter men till stor del på ren vilja och envishet.
Det var tungt och efter dipsen som gick åt skogen så funderade jag på att skita i resten. Men så kom jag på mig själv: "Vad fasen, klart du inte kan gå. Ett set dips till, fokus, och resten av passet, bara kör!" Så mitt 3e och sista set dips blev det med flest rep, fokus och vilja.
 
Träning är inte alltid en dans på rosor, ett liv på rosa moln. Nej det krävs vilja och fokus. Det är när man väljer att köra vidare fast det känns skit som man utvecklas. Det är då kroppen pressas.
 
Nu ska jag kika till kycklingarna som kläcks idag och sedan blir det en sen lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0