Då har man börjat bli gammal

Var hos optikern idag innan stallet för att undersöka min syn. Har vart trött i ögonen, har haft svårt att fokusera och haft mer huvudvärk än vanligt. Jag hde fått uppfattningen om att det var på långt håll som det var värst. Rätt kvickt kunde dock optikern konstatera att jag såg hur bra som helst på långt håll och att det bara blev värre av glasögon. kollade för att se på nära håll också, och japp ganska snart konstaterade hon att jag behöver läsglasögon. Åt + eller - hållet, kommer inte ihåg vilket så vart det suddigt direkt, medan åt det andra var det inga problem. Va fint att mina ögon redan vid lite drygt 22 är slitna. Att jag har tyckt det var jobbigt på långt håll beror antagligen på att jag helt enkelt är trött i ögonen då.

Första steget mot föråldring taget... känns... inte superskoj

Varför kan man inte få hemkörning på lösviktsgodis?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0