Dagens pojkar

Idag kom jag iväg till stallet efter optikern. Tog in Yawatha som spanade lite mot stona men höll sig i skinnet. Red sedan i ridhuset och det gick helt okej. Hoppas trots regnet idag att jag kan rida på banan imorgon. Längtar efter barmarken så det kan bli lite ordentligare jobb snart. Måste dock säga att han har blivit så duktig och har börjat lyssna så bra för vikthjälperna, särskilt börjar det märkas i skolerna. Duktiga lilla häst. En trött Yawatha somnade sedan i boxen och verkar uppskatta en lugn natt inne.

Plockade in en lite surare Campino som var lite upprörd över att jag inte vart där sen i måndags och skulle visa det genom att surt trava ut ur hagen. Dock kom han snabbt på andra tankar och skötte sig sedan. Campino longerades sedan på banan. Trodde inte han skulle hålla fokus, men han var så duktig. Satte på stigbyglar idag igen och först var dem superäckliga, men efter ett tag så gav det sig och han brydde sig inte. Är lite svårt att longera när han är lite rädd för då vill han bara stå inne hos mig i mitten. Imorgon blir det nog att lägga sadel på honom. Spännande!

Jag och Jenny fick även mysrida Zambrano och Pathou upp till hagen i grimma. Det är så fantastiskt med så lugna, harmoniska och säkra hästar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0