Denna dag, denna ALLA hjärtans dag

Idag är det en av de dagar på året jag har svårast för, av ren princip. Jag kom ihåg när jag var yngre och gick och hoppades på en blomma, ett kort eller vad som, bara i jakt på bekräftelse att jag är också värd att synas på Alla hjärtans dag. Men den här dagen handlar inte om Alla hjärtan. Det handlar om bekräftelse till dem som redan har kärlek i sitt liv.
Enligt mig så kan man visa kärlek på andra sätt än genom materiella ting.Dessutom, varför idag? Idag när blommorna kommer för att dem mer eller mindre MÅSTE. Det är fel.

Och så var det detta med ALLA hjärtan. Alla hjärtan blir inte sedda. Hjärtsjukdomarna är otroligt vanliga och varje år föds det 1000 barn med hjärtfel. Kan vi inte idag, lägga bort behovet av bekräftelse, behovet av materiella ting och istället ta dem pengarna vi skulle lagt på det och donera hit: pg 90 91 92-7, Till hjärt- och lungfonden.

Ge istället idag dem du älskar en extra kram eller puss och SÄG att dem är viktiga för dig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0