Ofrivillig motion

Idag gav Yawatha gården ofrivillig motion genom att ta tillfället i akt och bli "rädd" för en av hundarna och då sticka från mig. Detta skedde under de 20 m vi hade från boxen till ridbanan... Jag hade inte en syl att säga till om och han hade redan en mål, stona. Det gjorde att vi snart hade 8 ystra hästar lösa på gården fulla av vårkänslor. Efter ett par sprongmarcher och logistik så fick vi tag i den lilla hingsten med vårkänslor. Är väl tur att han vart trött rätt fort och inte har någon superkondition än. Men allt gick bra, ingen kom till skada och inga föl går nu att vänta.

Jag ska erkänna att jag lyckades skuldbelägga mig själv först, men med några ord från Felicia så rann det av. Det är inte första gången Yawatha sticker från en person och det tros inte heller vara den sista. Det är fantastiskt skönt att varken Maria, Alain eller Felicia får panik eller hetsar upp sig i sådana situationer. Maria stack nämligen ut huvudet när vi fångat Yawatha och sa: nu är det vår, han har gjort så förr.

Om ni önskar bilder från dagens motionspass så hänvisar jag till http://svenskmicke.blogspot.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0