Pojkarna 4/2

Jag och Johanna var ute till stallet idag igen. Yawatha och Thoebe fick efter natten i boxen leka av sig på ridbanan medan vi mockade. De visade upp sig och busade för fullt. Blev till att rida Yawatha då ridhuset var upptaget mer eller mindre hela dagen. Red barbacka i solen på banan och det gick mycket bättre än igår. Till nästa helg borde jag kunna ha bett igen på honom. Imorgon tänkte jag träna på marken med honom. Campino longerades idag. Han var så duktig. För att vänja honom inför sadel så satte jag idag på stigläder utan stigbyglar i longergjorden, för han är så känslig för saker som rör honom. Men han tog det bra när han väl insåg att det inte var något farligt. Nästa gång blir det med stigbyglar också. Tänkte nog ta med kameran imorgon för det behövs nya bilder nu.


ytterligare en av bilderna Johanna tog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0