Snart vår

God morgon alla.

Jag är i skolan nu och har redan klarat av ett seminarie. Nu sitter jag ihjäl lite tid tills jag ska gå på kettlebells kl 12. Johanna och Jonatan gick och gymmade, men kände att det kanske inte var den bästa idén att köra det innan kettle. Tänker dock att jag ska köra lite crosstrainer innan för att värma upp lite extra. Mina muskler är rätt möra sedan undergroundpasset i måndags.

Idag är det den 29e februari. 4 år sedan sist, men framför allt, imorgon är det mars och då är det liksom mer okej att det är vår. För visst är det så, att om det blir vår i februari, då är det inte riktigt ok, det är inte som det "ska" vara. Men från och med imorgon är det ok att det är vår. Ja jag klagar inte på att det är sol och 10 grader här.

För även om hagarna blir leriga så ser man hur skönt det är för hästarna, att kunna galoppera med bra fäste i hagarna, att rulla sig och börja klia bort vinterpälsen. Här är dessutom ridbanan riktigt fin nu. Ja, oavsett vad man tycker om lera så borstar jag hellre 30 minuter extra. Det enda som inte riktigt är kul är om hovarna får problem av vätan eller om hästarna får mugg. Campino har rätt lätt för mugg, han har ju vita ben, och Yawathas hovar är känsliga för när det är blött för länge. Hans ras är en bergsras så han är inte "gjord" för blöta, medan Ulysse som har Camargue i sig inte alls påverkas och han hovar håller hur bra som helst.

Hur är det för er? Blir era hästar påverkade av leran/vätan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0