Spanska drömmar

När jag har tid över på kvällarna så brukar jag kika in på sidor där de säljer spanska hästar. För det mesta så brukar jag kolla på andalusitano.com som drivs av en svensk tjej. Vet inte hur hästar har det där de bor eller så men alla ser ut att vara i väldigt fin kondition.

I alla fall, hästarna är helt fantastiskt vackra och tänk vilken dröm att kunna åka till Spanien för att sedan kunna åka runt för att hitta sin drömhäst. Som med allt så kostar det såklart. Inte bara resan, de flesta av hästarna är inte direkt billiga heller, sen tillkommer ju besiktning och transport till Sverige om man hittar sin dröm. Men om jag hade/kommer ha råd, så skulle jag så vilja lägga dem pengarna på att hitta en vän för livet.



(bilder från andalusitano.com)

Det är ju inte så att det kryllar av spanska hästar i Sverige som passar för barockridning. Eftersom det också vore kul att hålla på med WE (working equitation) så är en mer kompakt och vändbar typ att föredra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0