Tillbaka på rätt spår

Idag kunde jag äntligen sätta i ett bett på yawatha igen och det var galet vilken skillnad det var. Under 2 veckor har jag inte helt kunnat rida igenom honom och han har inte heller vart helt tillfreds. Han var mjuk och trevlig att rida och efter en galopp så visade han att han var nöjd så då fick vi vara klara. Han hade jobbat så bra och lyssnat så då lyssnade jag tillbaka. Redan i hagen visade han att han vill komma in och göra något, kom och mötte mig vid grinden och gnäggade.
Campino började tjata framåt em att få komma in. Tillslut hade jag fixat så han fick komma in. Longerade honom i ridhuset och tror jag ska han lös lite på ridbanan imorgon för han var lite busig men fick inte busa idag. Han slappnade av efter lite jobb och blir trött mentalt rätt fort

Bra dag helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0