Vårdag i stallet

Idag sken solen när jag klev upp. Tuffade ut till stallet efter lunch och plockade in Yawatha som kom och mötte upp vid grinden. Han visade rätt tydligt på att han ville komma in för lite lugn, ro och sömn från den lilla odågan Quieto. Dock hörde jag att de hade haft skoj i veckan och racat runt i hagen och rullat sig.
Paddocken var torr så jag var riktigt taggad för ett pass där. Fick bort leran från djuret och ut i paddocken bar det. Yawatha var arbetsvillig och fokuserad trots att2 ston befann sig samtidigt i paddocken större delen av tiden. Galoppen har verkligen utvecklats, men man får hjälpa honom för att orka. Svetten lackade på oss båda och det var en trött häst som får sova i box inatt.
Campino har även han fått motion idag. La på sadel för andra gången (utan stigbyglar), och det gick hur bra som helst. Longerade sedan i paddocken och det gick superbra. Imorgon ska jag sätta på stigbyglarna om han är lugn och fin igen.


trött Yawatha i solen efter dagens pass

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0