Bättre idag

Idag har jag nog inte haft någon feber. Bara pysslat med pojkarna i stallet och fikat så klart. Kikat lite på dem som ridit också. Felicia fick äntligen sin premiärtur hemma på Falcona, och Jossan och Ollie har gjort framsteg.
Även Campino har gjort några små framsteg i boxen idag. Det är nämligen väldigt problematiskt att kratsa hovarna på honom och han har försökt sparka. Han tycker det är obehaglit när man lyfter hovarna på honom och antar att man gjort det när man skulle hålla på med hans skadade ben förr och så sitter det i. Därför har jag tränat att han ska lyfta hovarna själv när jag ber utan att jag behöver hjälpa till. Har inte jobbat med bakhovarna efterosm han är känsligast där utan bara fram och idag lyfte han upp och höll kvar uppe helt själv för första gången, helt lugn framför allt! Äntligen.
Ska till helgen börja vänja han inför att sadel ska på, ska ha stigläder på longergjorden så han vänjer sig vid att saker kan hänga och slänga på sidan.

Har nu laddat med matlådor till Kolmården också.

Hörs imorrn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0