Blöt dag

Idag har vädret vart riktigt kasst. Trillade in i stallet vid 11-tiden. Packade påsar, fikade och mockade till Yawatha och Campino, allt i sällskap av Felicia, Josse och Alain. Dagens miss stog katten Titeuf för som hade ut min kaffekopp, inte uppskattat. Red Yawatha barbacka i ridhuset i skritt och trav innan lunch medan Felicia tömkörde Romeo, den nya träningshästen, även den en friser. Min ridning gick åt skogen. Från att i höstas sitta fast i högersidan så biter han nu fast i vänster när han inte orkar, och blir galet stark. Nu hoppas jag på bra väder och torr paddock i helgen så jag kan rida i den istället. Tog långlunch med Felicia och Josse, supertrevligt. Juste, vi fick ta in hästarna innan lunchen också för det öste ner så kunde torka lite under lunchen. Tillslut lommade jag och Felicia tillbaka ner i stallet. Longerade Campino som hellre var som ett frimärke på mig än sprang på en volt. Han var slut menalt efter och mös när jag ryktade. Felicia hade syatelje samtidigt.

Imorgon blir det stallpaus för träning och Tornby. Yawatha ska få vara ute 24h med sina vänner också. Det blir bra. Nu hoppa jag att ridningen går bättre i helgen och att jag annars kan få hjälp av Maria!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0