exjobbsångest

Island/linköping. En osäkerhet med dröm mot säkerhet men inte 100% vad jag vill.

Tankarna bara far i huvudet, den sista inrådan jag fick från min ansvarige var att följa mitt hjärta, och antar därmed att min envishet om Island gått igenom. Dock är jag säker på att jag inte vill spendera resten av livet där uppe, kanske i något nordiskt grannland, men helst Sverige. Ett exjobb i Sverige i Linköping ger möjlighet att få jobb där, att forska i Sverige. Ett exjobb på Island är en dröm, men vad ska jag göra sen? Kommer jag har öppna dörrar ändå i Sverige? eller kommer jag vara fast utomlands.

Frågorna är många och nu är det bara upp till mig, men jag har bestämt mig för att jag måste bestämma mig den här veckan. Måste ringa mamma och prata, även om hon inte kan något om ämnena så kan hon mig och det är viktigast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0