Sömn ska vara den bästa medicinen

Nu ska jag sova, har tagit en ipren och nässpray så hoppas på en rätt god natts sömn. Egentligen ska man ju inte ta febernedsättande förrän febern närmar sig 40 grader då det blir farligt för hjärnan för feber är kroppens egna försvar mot sjukdom. Men det är så förbannat jobbigt att ha feber när man ska sova. Ena gången ha frossa för att senare svettas.

Har suttit och börjat fila på mitt svar till mr a (som i ansvarige) om island, men min hjärna fungerar inte och jag vet inte hur jag ska lyckas svara på sådant som känns självklart för mig. Dessutom, hur svarar man på frågan om det ens har någon betydelse för vetenskapen och varför? Maah, tänk om man tänkte så om allt som inte rörde direkt mänsklig forskning.

Jaja, idag har jag dessutom insett att jag vill ha en vovve. Max var med oss ute största delen av fm och en roligare bordercollie får man leta efter, även om han har sina störda saker för sig.


Bild på Nina (en annan av gårdens hundar) från i höstas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0