Hästarna också

Har ju hunnit med en del av hästarna idag också. Tog in Hebe och Zingara och red Hebe. Hon släppte superfint på slutet och jag är så nöjd. Älskar att rida henne och det är så roligt. Hon har en enorm kapacitet och hittills har jag bara jobbat på att hon ska kunna arbeta rätt i form i ett lugnt tempo. Nu ska jag börja lite smått med allt annat. Galoppfattningarna satt som en smäck i alla fall =)
Zingara fick nöja sig med en avborstning för sedan öppnade himlen sig. Knäpp Campino ville inte gå in från hagen för då behövde han vända huvudet mot regnet och det gick inte för sig. Tillslut så gick det om vi sprang in, väl inne var han såklart nöjd.
Red sedan ut med vår grupp och Felicia. Jag tog med Yawatha ut för att han behöver lära sig. Och ja, uteritter är han som mest hingstig under. Han gör språng i luften och reste sig en gång. Tack o lov så lägger han ner om man bara släpper i handen och driver framåt. Det som triggar är andra hästar. Först var det dem vi skulle ut med för dem var valacker och luktade sto, sedan hästar vi red förbi. Men vi travade förbi alla ställen och red på framåt bara och då vart det mycket bättre. Han lugnade sig också allt eftersom och kunde koppla av i skogen. Men ja, ibland inser man att det är stora djur. Tur att han har massa man jag kunde greppa i =)

Men efter uteritten och undergrounden är jag nu helt slut i kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0