Duktiga duktiga Yawatha

Idag red jag Yawatha på lektionen. Hade inga större förväntningar eftersom vi bara tränat lite sidvärts på de långa linjerna och ut med fyrkanten. På lektionen gör vi ibland dem i 180 grader och ja, mer avancerade övningar än vad jag o trollet börjat med. Men han överaskade mig idag. Han var en stjärna. Vi var med i alla övningarna och gjorde dem helt över förväntan. Snäva sidvärtes, fram och bakdelsvändningar. Bra galoppfattningar. Vi provade även skänkelvikning i galopp och han gick så fint åt sidan och höll galoppen, inte superstadig i formen och lite böjd, men han kämpade och gjorde allt han kunde.

Jag är så himla stolt över honom, han orkade, han tyckte det var kul och jag tyckte det med. Jag är också riktigt stolt över mig själv. Jag har lyckats från att rida i skritt, trav o galopp på fyrkanten och göra volter på en stel häst i slutet av september till detta nu i mars.

Nästa mål: klara det på enhandsfattning. nu är det bara att börja öva!


Fina, fina lilla troll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0