Finfin stalldag

Var rätt kallt imorse när vi åkte ut till stallet men rätt snart så kom solen fram och värmde på. Fixade i ordning och fikade först. Red sedan Yawatha barbacka och det gick hur bra som helst. Han kändes lite trött dock, men antagligen beror det på att han haft Quieto i hasorna hela veckan. Dock fick han gå ut igen sen och jag hoppas han hittar lite tid för att sova.

Longerade Campino sedan, efter att jag borstat bort hela lerlagret, som tog sin lilla tid. Det gick bra även om han var lite på tårna. Hade idag provat att snöra fast stigbyglarna bak i sadeln. Det resulterade dock i att de slog lite mot honom precis ovanför virvlarna när han travade, och det var superäckligt tyckte han. Tack o lov så lyssnade han på mig och stannade trots att han blev rädd och dog iväg lite, och det är det viktigaste, att jag fortfarande har kontrollen. Så släppte ner stigbyglarna och sedan var det inga problem faktiskt.

Jag och Carro har tvättat ikväll och när vi kommer ner nu vid 21 så är det en gubbe som gått in i torkrummet vi har. Tagit ner våra kläder som är torra och sedan flyttat bak det som är blött. Men alltså vi hade det fortfarande och han fick vackert lämna. Dock! så är MINA ena träningsbyxor borta nu. Hittar dem inte någonstans, Carro skulle ner igen nu och kolla efter dem samtidigt, men alltså är dem borta så är det säkert han som "råkat" få med sig dem. Suck, det var mina favoriter såklart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0