Fm med Taijiupdate

Ny dag för min del, och idag ska jag försöka producera min 3 sidor långa text om troféjakt.

Den officiella delfinjaktssäsongen i Taiji har nu slutat. Som avslut fångades två vitsidiga delfiner in och lever nu i fångenskap. Den här arten har svårt för att anpassa sig till en föda av död fisk och den ena honan tvångsmatas nu med hjälp av en tub ner i halsen. Fruktansvärt brutalt.
Trots att säsongen är över betyder inte det att delfinerna går säkra, stöter de på en flock under det "vanliga" fisket så kan undantag göras så de kan fångas in och slaktas. Sea Shepherd kommer fortsätta närvara i Taiji och jag kommer fortsätta hålla er uppdaterade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0