Hagmys med stona

Idag fick kameran följa med till stallet. Jag gick ut till stona för att fota lite och det är verkligen underskattat att vara med hästarna i hagen. Dem är mer nyfikna när man inte gör som man förväntas, inte bara hämtar in utan faktiskt bara är.

Ridningen gick inget vidare, Yawatha var rätt ofokuserad och stark. Men men, det kan inte gå jämt. Ska få lite hjälp av Alain i helgen i alla fall.

Här är några av stona:

Zingara  - otroligt social, nyfiken och charmig tjej med en del humör, hon var som en skugga idag på mig och skulle vara med överallt. Inte inriden ännu och tror hon blir 4 i år


Hebe - Har för mig att hon är 6 eller 7 år men inte jättemycket riden. Det är hon som jag rider lite och ska rida mer nu. Trevlig och gullig men med lite nerv. Vill jobba, och har mycket motor.

Guapa - Vet inte hur gammal hon är, men hon är inte under inridning eller liknande utan kan när hon vill. En dam med mycket humör och mycket egen motor. Har inte vart riden så mycket senaste tiden innan Jenny började i höstas, då hennes humör gör henne lite trasslig ibland. Men det släpper mer och mer. Supersnäll är hon dock.

Kommentarer
Postat av: johanna

Vilka söta hästar! :)

2012-03-27 @ 22:04:10
URL: http://johannashastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0