Ibland undrar man

Jag är tillbaka hemme efter en bra föreläsning som var inspirerande. Sen hade vi ett seminarie också. Nu till det som jag blir irriterad över. Seminarier är obligatoriska, men tror ni att det tas någon närvaro? Nej, inte öppet i alla fall. Och faktiskt så betvivlar jag starkt att Kalle satt idag och kollade vilka som var där, eller vilka som dessutom gick hem. Imorgon har vi obligatoriskt för debatten, jag kollade idag om jag fick gå tidigare, vi har 8-12 och behöver gå 11.15 för att gå på kettlen. Nej det fick jag inte för det är obligatoriskt. Ja det är okej, men då ska fan dem som inte var där idag eller stack också behöva ta igen det på något sätt. Det är det enda rättvisa enligt mig.

Men till något annat, idag gjorde jag en ny smoothie till frukost som var hur bra som helst. Hittade receptet i senaste tidningen från hemköp.

Här får ni det:
1 banan (eller ½ stor)
1 nektarin/kiwi (jag hade nektarin)
1 dl bär (eller annan frusen frukt/bär, till sommaren blir det färska bär i hoppas jag)
1,5 dl rismjölk (jag hade soyamjölk)
1,5 dl morotsjuice (jag hade godmorgon juice med apelsin och morot)
1 msk krossade linfrön
1 tsk kli
1 tsk groddar
1 tsk husk (detta hade jag inte i)

Det blir 2 mindre glas eller 1 stort. Framför allt är det mättande för att vara en smoothie, men vitaminer och fibrer och lite protein. Hur bra som helst om man har svårt att äta på morgonen som jag har. Och orkar man inte dricka hela så kan man ju ta med sig på vägen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0