Kalas i stallet

Idag har det anordnats kalas i stallet. Vi var flera som hjälpte Felicia med detta så att allt gick bra och säkert. Var rätt kul och sedan så red jag även Yawatha. Han var mjuk och fin i sidorna och han har blivit riktigt känslig i skritten och samlar sig mer än han orkar och går han mot att ställa sig istället för att göra övningen. Men när jag lättar i handen och får honom lite längre så gör han det han ska. Det är framför allt i sidvärsrörelserna som han samlar ihop sig för mycket. Men var nöjd med den lilla pållen, imorgon ska jag rida honom på lektionen för Alain. Ska bli skönt att få lite hjälp. Och i April är det tanken att han ska ut på annons och jag ska så smått lägga fokus på Hebe istället.

Småhingstarnas hage har även blivit lagad idag, det behövdes verkligen och vi konstaterade snart att det antagligen var älg som gått in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0