Måndag em + kväll

UG-passet gick helt ok idag. Dock har jag tillsammans med andra vårtecken känt av de andningsproblem jag får när jag springer när pollensäsongen drar igång. Har inte känt av något under hösten eller förra veckans UG. Men idag var det tungt att andas och få ner luften i lungorna. Bläää för det säger jag bara. Får försöka fixa en inhalator igen.

Var rätt seg när jag kom ut till stallet. Så med Yawatha mös jag bara runt barbacka och fokuserade på att han skulle bli uppmärksam och svänga för höfterna och vikten. Han var duktig. Imorgon hoppas jag på att han och jag kan prova oss på en liten sväng ute i sällskap av Felicia och Zataar.

Campino fick vara lös på banan, och brallade runt. Dock så sätter han alltid värsta farten mot stakethörnen och tvärnitar där, ser alltid ut som han tänker hoppa, han har ju bevisat att han kan försöka hoppa diverse opassade saker så. Men men, en nöjd kille fick komma in sen, jag njöt mest i solen och lekte lite med honom när han bad om det.

Red sedan Zambrano på lektionen. Han var riktig taggad och vi hade hur kul som helst. Övade galopp i serpentiner och försökte få till byten. Lyckades fram alla gånger typ och någon gång bak. Sen busade vi mest runt, så söt är han =)

Dagen vårtecken: Hittade tussilago i Campinos hage, flugorna har också kommit tillbaka och Felicia har sett två fjärliar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0