Peter Hammarstedt

Det är inte så ofta som jag verkligen har personer som jag ser upp till. Som jag blir stolt över att läsa fast jag inte känner dem. Inom ridningen har jag ju som de flesta andra Rolf-Göran, det där med att lyckas fast man inte har allt förspänt.

Sedan finns Peter Hammarstedt. Peter är idag kapten på Bob Barker för Sea Shepherd. Han mönstrade på direkt när han fyllde 18. Började nere i maskinrummet och idag är han kapten. Han har gått för att hålla på med det han brinner för. Följt sitt hjärta från första början och jobbat sig hela vägen upp. Från det lilla landet lagom, Sverige. Att göra som han är rätt svårt när man är svensk. Det är extremt. Och i Sverige får man inte vara extrem. Inte göra saker som sticker ut, eller följa sitt hjärta på det sättet, nej normen det är den som gäller. Jag önskar att jag vore lika modig. Jag vill också våga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0