Söndagens pojkar

Idag har det vart en riktigt fin vårdag. Tog en lång sovmorgon och åt frukost med Rikard innan jag åkte till stallet. Yawatha fick komma in från hagen och var rätt nöjd med det. Idag red jag på ett portugisiskt kandar för första gången. Jag har lite svårt att veta vad jag tyckte. Han kom ihop bra men behövde mer bjudning på det. Så imorgon blir det stången och kapson igen för att jämföra. Tillslut blev det ett avduschning också som han njöt av. Gick sedan ut i solen och mös och den lilla hästen var supersöt. Han vill så gärna bita i min jacka när det blir tråkigt men han fick bita i grimskaftet istället, så hade vi lite dragkamp om det.


Två vinterbilder på Yawatha. Den första är han i ett nötskal, där han leker och jävlas med hundarna.

Campino låg och solade i hagen men ville sen komma in framåt 15. Borstade och sadlade själv idag. Innan har johanna vart med och uppehållt med lite mat. Idag klarade vi oss själva och det gick bra. Longeringen gick ok, men han var lite på tårna i början. Sedan är han trots att han är lite nervig, otroligt lat och försöker komma undan genom att spela lite rädd. Men jag har börjat lära mig att se skillnad när det är rädsla och när han faktiskt bara försöker komma undan. Sedan fick han för första gången stå i spolspiltan. Bara kika och höra vatten som spolade. Duktig var han!


Två vår longeringar med Campino. Första bilden är från första gången med sadel och stigbyglar, andra är från idag

Bilderna tillhör www.svenskmicke.blogspot.com som fotar oss flitigt i stallet och det är så uppskattat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0