Stalldag

Det har vart en jättefin dag i stallet. Åkte ut till 10 och mockade undan med Felicia och Clara innan hästarna fick uppmärksamheten. Idag så fick Yawatha komma ut från gården för första gången på lite drygt ett år. Jag red ut med Felicia som red Zataar som lugn guide. Den stora traktorn vi träffa på som drog förbi var inga som helst problem. Däremot blev han helt till sig när vi såg andra hästar, hingst som han är. Men en tillsägelse senare så lugnade han sig. På hemvägen travade vi och galopperade vi förbi de hagarna och då struntade han helt i hästarna och tyckte det var roligare att få trava på. Han skötte sig riktigt riktigt bra för att inte vart ute på länge, jag är stolt.

Gav Zazza en avborstning idag eftersom han hade en rejäl lerinpackning och ville ha lite uppmärksamhet innan Campino fick komma in. Longerade Campino innan jag åkte hem strax innan 18. Han skötte sig bra med sadeln men har börjat bli lat. Då tvärvänder han in mot mitten och spelar lite rädd, sen surar han ihop när han inte får som han vill. Tror han tycker det börjar bli lite tråkigt att bara longera, så får se om vi kanske ska försöka tömkörning eller liknande. Ska prata med Maria om det.



Fina Zazza när jag fick prova på honom lite i höstas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0