Utmaning

Hittade det här på ptphilip.se och var självklart tvungen att testa

Här är antalet armhävningar som man borde klara av i sin ådersgrupp. Herrar har vi först. För dem så gäller antalet på tå, ni vet vanliga, riktiga armhävningar

Här har vi för kvinnor. För oss gäller siffrorna på knä, alltså inte helt "riktiga" armhävningar. För båda så ska händerna vara i brösthöjd och armbågarna rakt ut från kroppen

Jag var tvungen att prova omgående och lyckades med de 33 på knä som jag måste för att vara utmärkt =D Nej, skämt o sido.. jag klarade det, vart lite varm, gick lite trögare mot slutet. Ska fasiken lyckas på tå. Måste prova i gymmet sen.

Men jag tycker det är spännande att det är så många tjejer som har svårt för armhävningar. Varför? Sedan så i tabellen så är killar beräknade som starkast upp till 20, medan tjejer är som starkast 20-29.. ja jag undrar över detta, och noterar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0